RyttarenHanna

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

??

Av Hanna Kovacs - 15 februari 2012 12:42

Shuue, igen  


Jag chattar med min bästis Saga på FB som också är sjuk... Frågade henne vad jag skulle blogga om, såå jag fick svaret Apor  


Hittat om Gorillan på Wikipedia:





Domän: Eukaryoter (?)


Rike: Djur


Stam: Ryggtränings-djur (?)


Understam: Ryggradsdjur


Klass: Däggdjur


Underklass: Theria (?)


Infraklass: Högre däggdjur


Överordning: Euarchontoglires (?) Spanska elr??!!  


Underordning: Primater 



Fakta om apor:


Dom stösta ögonen hos en apa finns hos arten Spökdjur. Hittade ingen bra bild men jag ittade en FETT LÄSKIG bild på den... Vill ni se den?? Gå in på Wikipedia ochsök på "Apor" och bläddra längst ner typ... Ischa!


Gibbonerna har extra långa armar som kan bli upp till 1 meter om dom hänger i trädet för mycket.. Skulle va nice att ha 1 meter långa armar!! OFC!


Aja, mot mer fakta  









 






Mantelbabianerna går ALLTID på 4 ben!!!





(Saga bad om all text) x'D


Herrå / Apälskaren Hanna och den som inte bloggar Saga som bad till all text!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Kovacs - 1 april 2012 11:08

Heii!   Nu ska jag sluta blogga, hejdå!   Nää, April april!     Nu har jag tagit bort mitt gips.. DET ÄR SKITSKÖNT att slippa skiten! ;D Igår var jag med min kompis och vi skrattade så jevla mkt att jag kissade på mig och hon började gråta....

Av Hanna Kovacs - 19 mars 2012 15:21

Heii       Jag skrev ju innan att jag hade brutit armen, jag har fått nytt gips... så om 2 veckor slipper jag fanskapet!       Det var bara det jag ville säga, men... Ha de bra !       ...

Av Hanna Kovacs - 17 mars 2012 14:28


Shuue!     Jag red förra fredagen på en häst jag ALDRIG nade ridit. . .   Jag fyger av och bryter handleden. . . Sedan har jag brutit en tumme i år med. Det är det jag menar med '' Vilken skit man måste ta. . . . . . .)            ...

Av Hanna Kovacs - 8 mars 2012 16:35

Shaoo     Jag har ganska mycket att berätta om efteresom att det har varit sportlov och jag inte har hunnit blogga riktigt.   Jag har varit med familjen och grillat, bowlat och aa, de   Min familj är bäst!     Sen har jag varit sjuk IGEN....

Av Hanna Kovacs - 23 februari 2012 09:16

Hejj jag var på fotbollsmatch igår och det gick gaanska bra, men förjävligt när vi mötte madesjö. . .   Första matchen:   Vi mötte Färjestaden från Öland och det blev 0-0   Andra matchen:   Vi mötte Kalmar och det blev 0-0. Gillade in...

Presentation


RyttarenHanna

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad ska jag ha mer om på bloggen?
 Dagens outfit
 Mig
 Om mitt hus
 Mina kompisar
 Bilder
 Filmer
 Intressen
 Hästar
 Den är bra som den är

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards