RyttarenHanna

Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna Kovacs - 1 oktober 2011 20:17

Hej bloggen! Förlåt, förlåt, förlåt! Jag har inte bloggat på länge, men nu är jag här igen!    Och nu har jag börjat 4:an och jag har mkt läxor, så jag kommer inte vara så jätte aktiv... Men jag blogar när jag kan! Och vår nya lärare, Per, är så shysst at det inte är klokt! Asså, han är så shysst att alla hänger med honom!! Låter kanske lite knäppt men det är sant! Och jag och min kompis, Emelie har gjort coverlåtar! Och jag kan skriva länkar om nån månad elr ngt! Nu lämnar vi skolan och återgår till lite annat... I fredags (30 September) Fick jag en ny älsklingshäst på ridskolan! Han heter Mystik, och är jättegullig! Och när vi galopperade kändes det som att man bara flög med han! Och Pia (Min ridlärare) sa att jag har fått bäst galopp på Mystig på 4 år! (I min klass, N1) och då blev jag stolt! Men egentligen, skulle jag inte fått Mystik, utan Cline. Jag ska säga hur jag fick Cline. (Om man tycker att "Cline" är jobbigt att uttala/stava, kan ta det som "Klajn") Jag och Matilda, (Matilda är den snällaste i min ridgrupp, gillar Cline, och jag gillar Mystik. Och då bytte vi.) Och jag tycker att Mystik, är jobbig i stallet, men när man rider, är han UNDERBAR!!! Men jag gillar FORTFARANDE Doc mer än NÅGON i hela universum och allt vad det heter! Och det jag vill prata om mest, är resan till Gran Canaria. (Vi åkte inte till Italien...)




                                    Gran Canaria resan!




Vi örjade packa vid klockn 21.00 på kvällen och då spelade jag och min bror ett datorspel, som heter Minecraft. Och klockan tickade, och klockan 22.30 började vi packa in sakerna i bilen. Och klockan 23.00 gav vi oss i väg till Köpenhamn (Danmark) för att flygplatsen låg i Danmark. Och jag och Viktor (Min storebror) satt och pratade och sen la vi oss och sov i bilen. Vi sov inte direkt bekvämt, eftersom att det var i bilen. Och sen vaknade vi lite då och då, eller rättare sagt jag. Och sen åkte vi över Öresundsbron och sen var vi framme på flygplatsen. Och sen gick vi in och gick runt, sen blev vi hungriga, men hittade inte korv att äta, utan vi fick gå hungriga som vargar. Och klockan 13.36 ungefär lyfte planet. Och sen kollade jag och Viktor på en film (Man fick en liten Mini-TV att kolla på om man ville.) Och filmen hette: Big mommas, like father, like son. Och den var rolig, men jag pallade inte se klart den, och sen kom äckelpäckel maten (Flygplansmat. Och jag gillar inte flygplansmat.) Och sen landade vi i Las Palmas. Och där ni, där var det varmt. Och sen var vi framme i hotellet, och sen gick vi och åt, och saen kastade jag på mig min Bikini och bara ök i poolen, för att känna Gran Canaria vatten igen efter 3 år! (Jag skrev lite fel, vi åt i baren, och jag beställde Lasagne, och pappa beställde Schnitzel (Ursäkta min stavning.) Och mamma bäställde Köttbullar, och jag kommer inte ihåg vad Viktor beställde, men jaja. Och sen åkte vi till Las Palmas och shoppade. Och sen var vi på stranden, (Vid hotellet) och då satt jag och Viktor på en luftmadrass och då kom en stor våg, och jag ramlade och fick öroninflamation. Och sen gick det över och vi fick åka hem för semester tiden var slut. Och vi kom hem klockan 02.47 typ. Pallar inte skriva mer, Bye bye! Kramizzar från Hanni! Och jag ska slänga in en bild på Doc... IGEN!




 



Presentation


RyttarenHanna

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad ska jag ha mer om på bloggen?
 Dagens outfit
 Mig
 Om mitt hus
 Mina kompisar
 Bilder
 Filmer
 Intressen
 Hästar
 Den är bra som den är

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards